zondag 13 maart 2011

Zwart Wit

Mijn vader werkt veel en graag met de figuurzaagmachine. Hij demonstreert met deze machine en maakt tijdens de demonstraties van alles van hout en plexiglas. Puzzels, "beeldjes", (raam)hangers, die hij verkoopt op beurzen en markten. Nu had hij volgens de laatste trend ook handvaten gemaakt, die door iedereen vastgepakt, bekeken en teruggelegd worden. Tja, wat moet je ermee? En daarom had ik beloofd dat ik er een tas voor zou maken! Met zwartwitte zpagetti heb ik een tas gehaakt met een grote sluiting bovenop. Ik heb het model Firenze gebruikt met enkele kleine aanpassingen. Ik wist alleen niet hoe ik de naden gemakkelijk aan elkaar kon rijgen. Mijn stopnaalden zijn niet zo groot dat ik die voor zpaggetti kan gebruiken. De oplossing was een knoopnaald, die ik vroeger voor het smyrna-knopen gebruikte (ja, dat heb ik ook ooit nog gedaan...). Doordat het haakje sluit bij het terughalen van de haak, kon ik zonder moeite de draad door het haakwerk halen. De grote houten knoop vind ik er erg mooi bij passen. Dus papa: de tas is klaar en hij komt eraan!

8 opmerkingen:

  1. prachtige tas, wat een mooie handvaten en de houten knoop past er inderdaad perfect bij.

    groetjes jolande

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Wilma, hij is super!!!
    als ze nu de handvaten niet verkopen weet ik het ook niet meer hoor!
    groetjes Marielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een super leuke tas geworden. Knap hoor.
    Eveline.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een super mooie tas is dit Wilma!! Geweldig :)
    Groetjes,
    Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wow, wat een combinatie, een echt familie stuk ! mooi gedaan !
    groetjes, martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt hoor! Leuke handvaten ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke tas! en handige vader. Niet breien en wel haken is ook goed hoor hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Wilma,
    Via Martha's blog kwam ik op jouw blog terecht.
    Wat toevallig zeg! Mijn eerste tas van zpagetti moet precies dezelfde kleur als die van jouw worden. Ik heb maar 1 bol en heb hem inmiddels al 3 keer uitgehaald omdat het garen op was en het model te groot. Ga binnenkort nog een poging doen.
    Maar goed dat je zoiets snel kan haken!
    Je blog is heel erg mooi, leuke ideetjes met leuke verhalen dus ik ga je volgen.
    Groetjes Maia

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog. Ik vind het erg leuk als je een berichtje achterlaat.
Thank you so much for visiting my blog. I love hearing from you.